Ta gärna en titt på våra paket kring Microsoft 365

Missa inte att vi rabatterar med upp till 25 % på era befintliga Office 365- & Microsoft 365-licenser.

Vi har flera tjänstepaket kring den moderna arbetsplatsen med Microsoft 365. Vår rabatt gäller fram till den 31 oktober – passa på nu!

Q&A om Microsoft Planner

I denna Q&A svarar vi på de vanligaste frågorna vi får in om Microsoft Planner

Vi får mycket frågor på vår chatt rörande Microsoft Planner vilket är väldigt kul. Vi har sammanställt några av frågorna med svaren åt er i denna Q&A. Fortsätt gärna att ställa intressanta frågor till oss.

Fråga 1: Kan man skapa fler etiketter i MS Planner än de 6 som är standard? Jag är i behov av 11 olika nämligen

Tyvärr är det begränsat till de 6 som nu finns. Men jag vet att det är en funktion som är efterfrågad och vi kan hoppas på att det kommer i framtida releaser. Besök denna sidan där du kan rösta på framtida features.

Fråga 2: Jag är ute efter en Planeringskalender där man har datum, egna anteckningar, och en del där man kan bifoga länkar och dokument. Går det med Planner i teams?

Planner har många möjligheter där du kan lägga in notiser på datum, göra noteringar/ anteckningar bifoga både länkar och dokument.

Fråga 3: Jag har skapat en Todo lista och bjudit in alla berörda. Vi vill få en notis när någon skriver en kommentar. Går det och hur?

Via följande länk hittar du rätt förutsättningar för notiser. https://support.microsoft.com/en-us/office/get-notifications-for-shared-lists-45a379d7-1d5c-4177-b5b2-b040ca92c27f

Fråga 4: Jag undrar om man kan spara sin grupperingsinställning? Standardläget verkar vara gruppering efter Bucket, men jag skulle vilja ha det till efter förfallodatum

I din Office 365-portal kan du i menyn till vänster välja ”Mina uppgifter” O365 portalen kan du i menyn till vänster välja Mina Uppgifter och ändra dina inställningar eller direkt i Teams kan du i överst till höger ändra din gruppering från exempelvis bucket till förfallodatum, prioriteringar, tilldelas till.

Fråga 5: Hur skapar jag en ny aktivtet i planner?

Om du går in på en plan du har. Du kan ha olika ”planer” för olika ändamål. Så ska du längst upp i vardera kolumn kunna trycka på ”+ Lägg till uppgift”.

Microsoft Planner är en bra projektplaneringsmodul med väldigt många möjligheter. Ni är varmt välkomna att fortsätta ställa frågor och har vi inte svaren direkt gör vi allt vi kan för att leta fram rätt information till er i vår återkoppling. Ta gärna en titt på våra paketerade lösningar kring Microsoft 365 där bland annat denna planeringsmodul ingår.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev