Publicerades 27 februari 2015

Infozone USA: Så förändras BI-kundernas krav

Infozone USA: Så förändras BI-kundernas krav

Phil Bishop, som är President för Infozones Business Intelligence-verksamhet i USA berättar om några av trenderna just nu på den amerikanska BI-marknaden:

– Kunderna ställer högre krav på BI-verktygen. Det är något vi tror beror på att de appar och program de använder privat har blivit så mycket bättre de senaste åren.

– Kunderna kräver att en app fungerar varsomhelst. Oavsett om de är på arbetet, eller enbart har tillgång till sin telefon eller en läsplatta så måste BI-verktygen se likadana ut och fungera på samma sätt.

– En annan trend är att alstrandet av marknadsdata från kanaler som Twitter, Facebook och e-post går att koppla ihop med försäljningsdata. Det gör att man kan finslipa vilka investeringar som ger effekt. Med QlikView går det att få in all den nya datan för att få en bredare bild av vad som händer i företaget.

Phil Bishop, som är President för Infozones Business Intelligence-verksamhet i USA berättar om några av trenderna just nu på den amerikanska BI-marknaden:

– Kunderna ställer högre krav på BI-verktygen. Det är något vi tror beror på att de appar och program de använder privat har blivit så mycket bättre de senaste åren.

– Kunderna kräver att en app fungerar varsomhelst. Oavsett om de är på arbetet, eller enbart har tillgång till sin telefon eller en läsplatta så måste BI-verktygen se likadana ut och fungera på samma sätt.

– En annan trend är att alstrandet av marknadsdata från kanaler som Twitter, Facebook och e-post går att koppla ihop med försäljningsdata. Det gör att man kan finslipa vilka investeringar som ger effekt. Med QlikView går det att få in all den nya datan för att få en bredare bild av vad som händer i företaget.