Publicerades 16 juni 2014

Lync som tjänst

Lync som tjänst

[vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”14839″ css_animation=”left-to-right” border_color=”grey” img_link_target=”_self” img_size=”full” alignment=”right”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]Lync är ingen nyhet men Infozone tillhandahåller tjänsten med en rad vässade möjligheter.

Vår tjänst är en komplett kommunikationslösning baserad på Microsoft Lync som utöver de vanliga Lync-funktionerna; chat, precence, webbkonferens samt röst- och videosamtal,dessutom erbjuder full integration mot kundens telefonilösning.

Detta ger full precence åt alla håll, vilket innebär att om man exempelvis är upptagen i ett Lync-samtal i en fast telefon och det ringer på mobiltelefonen, så tutar det upptaget/samtal väntar. På samma sätt innebär detta att om användaren är upptagen i mobilen så meddelar Lync-klienten att användaren redan är upptagen om någon försöker nå användaren via Lync.

Användare får alltså bara ett enda nummer för all önskad funktionalitet. Kommunikationslösningen blir därmed extremt användarvänlig, sammanhållen och effektiv.

Som användare jobbar man smidigt och effektivt samt slipper ödsla tid på att hoppa mellan olika verktyg. En av tjänstens många fördelar är att kunden slipper allt bestyr med hårdvara, licenser, underhåll mm, utan meddelar endast hur många användare som skall ha tjänsten, så levererar Infozone sedan resten. Kunden betalar en fast kostnad per användare och månad.

Givetvis sker integration mot Microsoft Exchange så att lösningen hänger ihop med mail och kalenderfunktion etc., vilket är ett smidigt sätt om man vill skapa Lync-bokningar för exempelvis webbkonferenser och skicka inbjudningar direkt från kalendern.

Lösningen innehåller bland annat följande funktioner och fördelar:

  • Användaren kan ringa vanliga samtal direkt från Lync-klienten -alltid till lägsta pris. Självklart är samtal mellan Lync-klienterna helt gratis.
  • Fullskalig integration som knyter ihop användarens telefon och Lync-klient mot samma anknytningsnummer vilket medför att det inte spelar någon roll om man ringer från mobil, vanlig telefon eller Lync-klient. Mottagaren ser alltid det vanliga anknytnings- eller mobilnumret.
  • Infozone driftar och förvaltar lösningen
  • Slipp dyra licenser och kostnader för IT-tekniker
  • Betala per användare och månad
  • Skalbarhet – ni slipper dimensionera hårdvaruinköp baserat på antaganden.
  • Stor kostnadsbesparing för telefoni
  • Mobilitet – medverka vart som helst och när som helst.

Genom Infozone kan man köpa in Microsoft Lync som tjänst, men självklart även få experthjälp om man vill integrera Lync mot andra system i verksamheten. Oavsett vilket så kan vi ordna med både installation och förvaltning av lösningen.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig att kommunicera lättare via Lync, tveka inte att kontakta oss på…[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

[vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”14839″ css_animation=”left-to-right” border_color=”grey” img_link_target=”_self” img_size=”full” alignment=”right”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]Lync är ingen nyhet men Infozone tillhandahåller tjänsten med en rad vässade möjligheter.

Vår tjänst är en komplett kommunikationslösning baserad på Microsoft Lync som utöver de vanliga Lync-funktionerna; chat, precence, webbkonferens samt röst- och videosamtal,dessutom erbjuder full integration mot kundens telefonilösning.

Detta ger full precence åt alla håll, vilket innebär att om man exempelvis är upptagen i ett Lync-samtal i en fast telefon och det ringer på mobiltelefonen, så tutar det upptaget/samtal väntar. På samma sätt innebär detta att om användaren är upptagen i mobilen så meddelar Lync-klienten att användaren redan är upptagen om någon försöker nå användaren via Lync.

Användare får alltså bara ett enda nummer för all önskad funktionalitet. Kommunikationslösningen blir därmed extremt användarvänlig, sammanhållen och effektiv.

Som användare jobbar man smidigt och effektivt samt slipper ödsla tid på att hoppa mellan olika verktyg. En av tjänstens många fördelar är att kunden slipper allt bestyr med hårdvara, licenser, underhåll mm, utan meddelar endast hur många användare som skall ha tjänsten, så levererar Infozone sedan resten. Kunden betalar en fast kostnad per användare och månad.

Givetvis sker integration mot Microsoft Exchange så att lösningen hänger ihop med mail och kalenderfunktion etc., vilket är ett smidigt sätt om man vill skapa Lync-bokningar för exempelvis webbkonferenser och skicka inbjudningar direkt från kalendern.

Lösningen innehåller bland annat följande funktioner och fördelar:

  • Användaren kan ringa vanliga samtal direkt från Lync-klienten -alltid till lägsta pris. Självklart är samtal mellan Lync-klienterna helt gratis.
  • Fullskalig integration som knyter ihop användarens telefon och Lync-klient mot samma anknytningsnummer vilket medför att det inte spelar någon roll om man ringer från mobil, vanlig telefon eller Lync-klient. Mottagaren ser alltid det vanliga anknytnings- eller mobilnumret.
  • Infozone driftar och förvaltar lösningen
  • Slipp dyra licenser och kostnader för IT-tekniker
  • Betala per användare och månad
  • Skalbarhet – ni slipper dimensionera hårdvaruinköp baserat på antaganden.
  • Stor kostnadsbesparing för telefoni
  • Mobilitet – medverka vart som helst och när som helst.

Genom Infozone kan man köpa in Microsoft Lync som tjänst, men självklart även få experthjälp om man vill integrera Lync mot andra system i verksamheten. Oavsett vilket så kan vi ordna med både installation och förvaltning av lösningen.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig att kommunicera lättare via Lync, tveka inte att kontakta oss på…[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]